בארה"ב אופטימיים: למרות איומי חמאס נחשפו פרטי העסקה

    חדשות קול חי No Comments on בארה"ב אופטימיים: למרות איומי חמאס נחשפו פרטי העסקה

    אופטימיות זהירה בקרב המעורבים במשא ומתן בעסקת החטופים המסתמנת. ברויטרס מדווחים כי בכיר חמאס טען שארגון הטרור דחה את העסקה האמריקנית המוצעת. מנגד, בכיר אחר הבהיר כי "חמאס בוחן הצעה חדשה שתכלול הפסקת אש הדרגתית, ניתן תשובה תוך 48 שעות"

    חאן יונס צילום: Atia Mohammed/Flash90
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    למרות ההתקפלות של ישראל, מחבלי החמאס הרצחניים אינם ממצמצים ומממשיכים לעמוד על שלהם. חלק מפרטי העסקה האמריקנית המוצעת נחשפה בשעות האחרונות, וכבר בחמאס הביעו התנגדות. עלי ברכה, בכיר בארגון הטרור בלבנון, הבהיר ברויטרס כי "חמאס דחה את העסקה המוצעת". בכיר אחר בחמאס אמר לערוץ א-שרק הסעודי כי ארגון הטרור בוחן הצעה חדשה והתחייב לתשובה תוך 48 שעות. תשובה רשמית מחמאס טרם התקבלה.

    בקטאר מפרסמים פרטים נוספים על ההצעה החדשה שעלתה במשא ומתן בקהיר. לפי הדיווח, ישראל תשחרר בשלב הראשון של העסקה 900 מחבלים, בהם 100 שנידונו למאסרי עולם. אם השלב השני של העסקה יצא לפועל, הוא יכלול שחרור של כל החטופים הישראלים ואת השלמת המשא ומתן. ההצעה לא כוללת את מספר המחבלים שישוחררו בשלב השני או נסיגה של כוחות צה"ל. ההצעה תכלול את חזרת העקורים הלא חמושים לצפון הרצועה. יוכנסו כ-500 משאיות של סיוע הומניטרי מדי יום לרצועת עזה – כולל לצפון הרצועה.

    בחמאס הגישו הצעה נגדית בת שלושה שלבים: השלב הראשון כולל הפסקת אש של שישה שבועות. בזמן הזה ישוחררו 42 חטופים ישראלים. בתמורה ל-900-800 אסירים פלסטינים, בהם 100 שנידונו למאסרי עולם ממושכים. ישראל הציעה לחמאס: אם אין לכם 40 חטופים חיים שהינם נשים או גברים מעל גיל 50 – שחררו חיילים וגברים צעירים.

    בתמורה ישוחררו כמות גדולה של מחבלים, שתוסכם בימים הקרובים. יוסרו המחסומים של צה"ל שממוקמים בציר החוף, בהם גם א-רשיד שבמערב הרצועה ובציר סלאח א-דין שבמזרח. כוחות צה"ל ימוקמו במרחק של לפחות 500 מטרים מהם, ללא הפרעה או בדיקת העקורים. ובשלב השלישי, הפסקת אש מלאה וקבועה הכוללת נסיגה של צה"ל ומנגנונים להסרת המצור ולשיקום הרצועה.

    כאמור, בישראל מתעקשים לא לכלול בהסכם הפסקת אש קבועה או נסיגה מרצועת עזה. ישראל דבקה בדרישה להחזרת עקורים עזתים דרך מחסומים של צה"ל, וך בדיקה מדוקדקת שלא חוזרים צפונה מחבלים וחמושים בחסות ההמון.

    דובר המועצה לביטחון לאומי ג'ון קירבי התייחס להתקדמות במשא ומתן והדגיש כי הוא "בעדיפות עליונה". לדבריו הצעה הוצגה לחמאס, אך תגובתם לכאן או לכאן תיקח כמה ימים בגלל אופי התקשורת. קירבי הבהיר כי בארה"ב "לוקחים את עניין העסקה ברצינות רבה ושואפים לראות את העסקה נסגרת. בהמשך שלח מסר למצרים ולקטאר, ודבק בכך שעליהן ללחוץ את חמאס בנושא".



    0 תגובות